fbpx

Kaip padėti savo vaikui įveikti naktinį nerimą

Sigita Žilinskienė
2022-03-01

Miego filosofija

„Sleep Sense ™“ miego metodas buvo sukurtas remiantis tvirtu įsitikinimu, kad sveiki miego įpročiai padeda vaikams augti sveikiems. Gerai pailsėjęs vaikas yra smalsus, energingas, laimingas, žaismingas ir nori mokytis.

Skaityti toliau

Kai Jūsų mažylis lavina savo kalbą ir supratimo įgūdžius, galite pastebėti, kad jis pradeda jausti kažką panašaus į nerimą. Pradėjus lavėti jo vaizduotei, plečiasi ir nežinomybės baimės. Pabaisos spintoje, tamsos baimė ir daugybė kitų baimių, susijusių su tamsa, gali pradėti reikštis prieš miegą, todėl vaikutis vidury nakties palieka savo kambarį ir nori lipti į lovą pas tėvus.

Iš vienos pusės, negalima į tokias baimes žiūrėti atsainiai, tačiau ir nereikėtų sukurti įspūdžio, kad iš tikrųjų yra ko bijoti. Reikėtų surasti balansą, kuris padėtų atstatyti mažylio teigiamą požiūrį į naktinį miegelį ir vėl sugrąžintų ramų nakties miegą.

Išsiaiškinkite vaikučio baimes

Paklauskite savo vaiko, ko jis bijo, ir suteikite jam galimybę išsamiai paaiškinti. Turėkite omenyje, kad ir kokie juokingi šie rūpesčiai Jums atrodytų, Jūsų vaikui jie yra tokie pat tikri, kaip Jums gali būti įsibrovėlis į namus. Todėl nesijuokite ir nesakykite, kad tai nieko tokio. Priimkite juos rimtai, bet kuo aiškiau ir dalykiškiau paaiškinkite skirtumą tarp tikrovės ir fantazijos.

Kartais tėvai žada savo mažyliams, jog apsaugos juos nuo pabaisų ir netgi sugalvoja pabaisas atbaidantį purškiklį. Nepatariu taip elgtis – tai palaiko vaiko įsitikinimą, kad taip, jo įsivaizduojamos būtybės egzistuoja, tačiau galima imtis priemonių jas nubaidyti. Mano patirtis rodo, jog veiksmingiau nuolat patikinti savo vaiką, kad pabaisos yra tik įsivaizduojamos.

Pasirūpinkite mylimais žaisliukais ir naktinėmis lemputėmis

Kas gali nuoširdžiai pasakyti, jog būdami maži nesijautė saugesni, turėdami mėgstamą antklodę ar minkštą žaisliuką? Mylimukas, kad ir koks jis būtų, yra puiki priemonė, padedanti mažyliui saugiai jaustis savo lovytėje. Mažyliai pripranta miegoti su įvairiausiais dalykais: nuo antklodžių ir kojinių, iki kieto plastiko dinozaurų. Jei tai saugu ir suteikia mažyliui saugumo jausmą, leiskite juos turėti.

Kalbant apie naktines lemputes, parinkite jas kuo blankesnes ir ieškokite šiltų spalvų šviesos. Mėlyna šviesa skatina kortizolio gamybą ir slopina melatoniną, kas yra visiškai priešinga tam, ko norime naktį.

Nesiveskite mažylio į savo lovą

Taip, tikrai gali būti sudėtinga. Tai labai natūralus instinktas – leisti vaikučiui lipti pas Jus į lovą, jei naktį sapnavo blogą sapną ar tiesiog išsigando tamsos. Tačiau tai gali paskatinti Jūsų mažylį skųstis košmarais ar kalbėti apie pabaisas vien tik tam, kad leistumėte jam miegoti kartu su Jumis. Siūlau nuvesti jį atgal į jo kambarį, nuraminti, kad yra saugus, ir skirti tiek jaukumo ir dėmesio, kiek jam reikia, kad nurimtų. Jei mažylis tikrai yra išsigandęs, galite šiek tiek pagulėti kartu su juo lovoje. Tačiau būtinai išeikite iš kambario prieš vaikučiui užmiegant, kad jis netaptų priklausomas nuo Jūsų buvimo šalia tam, kad užsnūstų. 

Išjunkite ekranus bent valandą prieš miegą

Kaip jau minėjau anksčiau, mėlyna šviesa, kurią gausiai išskiria televizoriai, telefonai ir planšetiniai kompiuteriai, pablogina organizmo gebėjimą gaminti melatoniną. Tai reiškia, kad atsiranda daugiau galimybių pabusti naktį, nes daugiau laiko bus praleidžiama REM miego fazėje, kurios metu sapnuojama. Niekas labiau neišblaškys Jūsų mažylio vidury nakties, nei pabudimas iš keisto sapno, todėl bent valandą prieš miegą išjunkite elektroninius prietaisus ir venkite pasakojimų ar veiklų, kurios Jūsų vaikui gali būti bauginančios ar stimuliuojančios.

 

Jei jums reikia patarimų ir (ar) pagalbos, kaip padėti vaikučiui susitvarkyti su naktiniais pabudimais ir gerai miegoti, nedvejodami kreipkitės į mane: miegopasaka@gmail.com arba registruokitės nemokamam susipažinimo skambučiui čia: https://calendly.com/miegopasaka/15min