4 mėnesio miego regresas

Sigita Žilinskienė
2020-08-10

Miego filosofija

„Sleep Sense ™“ miego metodas buvo sukurtas remiantis tvirtu įsitikinimu, kad sveiki miego įpročiai padeda vaikams augti sveikiems. Gerai pailsėjęs vaikas yra smalsus, energingas, laimingas, žaismingas ir nori mokytis.

Skaityti toliau

Aš, kaip profesionali miego konsultantė, nuolat girdžiu terminą „regresija“, kalbant apie beveik viską. Iš esmės, jei kūdikis nemiega porą naktų, tėvai pradeda vartoti „R“ žodį. Kai kurie žmonės laikosi nuomonės, kad yra aštuonių mėnesių regresija, 9 mėnesių regresija, 1 metų regresija, taip pat dantų regresija, augimo stimuliavimo regresija ir pan. Kitiems tai lengvas trumpas nukrypimas nuo įprastos kasdienybės.

Tačiau dėl ketvirto mėnesio regreso sutinka visi ir dėl to ginčų nėra.

Taigi, norėdami suprasti, kas šiame etape vyksta su Jūsų kūdikiu, pirmiausia turite žinoti keletą dalykų apie miegą apskritai. Taigi, ką apie miegą sako mokslas, paprastai, trumpai ir aiškiai.

Daugelis iš mūsų mąsto apie miegą kaip apie labai paprastą dalyką: Jūs arba miegate, arba ne. Tačiau miegas iš tikrųjų turi daugybę skirtingų fazių ir jos visos sudaro „miego ciklą“, kurį mes išgyvename kelis kartus per naktį.

1 fazė yra tas pradinis etapas, kurį visi atpažįstame ir kuriame galite tiesiog jaustis nutolę, bet tikrai nejaučiate kai užmiegate. Kiekvienas, kuris kada nors matė savo partnerį knapsintį prie televizoriaus, ir liepė eiti miegoti,  bei sulaukė greito atsakymo: „Aš nemiegojau!“ tiksliai žino, kaip ši fazė atrodo.

2 fazė yra laikoma pirmąją „tikrojo miego“ faze. šioje fazėje prabudus žmonės suvokia, kad prabudo ir, kad iš tikrųjų miegojo.

3 fazė yra gilaus miego. Taip pat žinoma kaip „lėtų bangų” miegas. Šioje fazėje kūnas atstato ir stiprina imuninę sistemą, raumenų audinius, kaupia energijos atsargas ir skatina augimą bei vystymąsi.

4 fazė yra REM (greitas akių judėjimas) miegas. Čia smegenys pradeda aktyviai veikti ir sisteminti informaciją ir prisiminimus iš prieš tai buvusios dienos. Šioje miego fazėje sapnuojame dažniausiai.

Išėję visas fazes, mes arba pabundame, arba artėjame prie pabudimo, o tada vėl pradedame iš naujo, kol kažkas nepažadina, pavyzdžiui žadintuvas.

Taigi, ką tai turi bendro su regresija, apie kurią iš pradžių kalbėjome?

Ogi naujagimiai turi tik 2 miego fazes: 3 ir REM, ir kiekvienoje fazėje jie praleidžia maždaug pusę savo miego. Maždaug trečią ar ketvirtą mėnesį miegas pertvarkomas. Atsiranda papildomos dvi miego fazės, viso keturios su kuriomis jie gyvens likusį gyvenimą.

Kai įvyksta šis pokytis, kūdikis pereina iš 50% REM miego į 25%, kad atsirastų vietos pirmoms dviem miego fazėms. Taigi, nors REM miegas yra vadinamas lengvas, jis nėra toks lengvas kaip šios dvi naujos miego fazės, o daugiau laiko praleidžiant lengvesniame miege, yra didesnė tikimybė, kad kūdikis pabus.

Nesakau, kad reikia užkirsti kelią kūdikio pabudimui ar jo išvengti. Pabusti yra visiškai natūralu, ir toliau Jūsų kūdikis pabus tris, keturis, penkis kartus per naktį, ir kai bus paauglys, ir sulaukęs pilnametystės ir dar labiau senatvėje.

Tačiau būdami suaugusieji, mes sugebame nustatyti tam tikras tiesas, kurių kūdikis negali. Naktį pabudę mes suvokiame: „Ei, aš čia, mano lovoje, vis tiek yra naktis, mano žadintuvas neįsijungs dar tris valandas ir aš esu tikras, kad po mano lova nėra baisių monstrų. Aš galiu grįžti miegoti. “

Ir mes tą darome. Paprastai taip greitai, kad kitą rytą net neprisimename trumpo sąmonė nušvitimo.

Keturių mėnesių kūdikiui, be abejo, trūksta šių kritinio mąstymo įgūdžių. Keturių mėnesių kūdikiui, kuris užmiega prie motinos krūties, samprotavimai tikėtina bus tokie: „Aha, paskutinis dalykas, kurį atsimenu, buvo pažįstamas, mylimas veidas, aš vakarieniavau, o kažkas dainavo man raminančią dainą apie katinėlį. Dabar aš vienas esu šiame tamsiame kambaryje, jame nėra maisto ir netoliese yra mažiausiai trys, galbūt keturi, baisūs monstrai. “

Žinoma, aš greičiausiai perdedu, bet kas žino, kas vyksta keturių mėnesių kūdikio galvoje?

Bet kokiu atveju, kai kūdikis staiga supranta, kad mamos nėra šalia ir neaišku kur ji dingo, natūrali reakcija į tai yra truputį pašėlti. Ir greičiausiai jau suprantate, kad kūdikis negrįš miegoti kol neįsitikins, kad viskas gerai, t. y. kol nepamatys to mielo veido, negaus pienelio arba neišgirs lopšinės.

Kitas, mano manymu, pagrindinis šio 4 mėnesių fiasko veiksnys yra tas, kad iki šios dienos tėvai leisdavo savo kūdikiui miegoti su žinduku, arba supdavo, arba užmigdydavo maitindami krūtimi, ar naudojo kitą panašią technika, kuri padėdavo kūdikiui užmigti.

Dabar, kai kūdikis praleidžia daugiau laiko lengvame miege ir turi didesnę tikimybę pabusti, staiga tai pasidaro nemaža problema. Šie “miego skanukai” arba blogi miego įpročiai iš tiesų gali būti labai nemalonūs, nes, nors jie ir gali atrodyti naudingi, norint mažylį užmigdyti, tačiau jų nebuvimas pabudus reiškia, kad kūdikis nebegali toliau miegoti be kažkokios pašalinės pagalbos. Taigi laukite malimosi, verksmo ar zyzimo ir pan. Ir kai tai vyksta kas pusvalandį, tėvai gali atsidurti košmariškoje situacijoje.

Taigi, gera žinia visiems, kenčiantiems nuo keturių mėnesių miego regresijos, yra tai, kad tai iš tikrųjų nėra regresija. Regresija yra apibrėžiama kaip „grįžimas į ankstesnį psichinį ar elgesio lygį“, ir tai iš tikrųjų yra priešinga tam, ką patiria Jūsų kūdikis. Taigi tikslesnis pavadinimas būtų: „Keturių mėnesių miego progresas“.

Taigi, atsakymas į klausimą: ką galite padaryti, kad Jūsų mažylis lengviau išgyventų šį laikotarpį?

Pirmiausia, išmeskite visą šviesą iš kūdikio kambario. Ir aš čia nejuokauju. Galite pagalvoti, kad kūdikio kambarys yra pakankamai tamsus, arba kad kūdikiui gali nepatikti tamsa, ir kad yra malonu, kai pro langus ar iš prieškambario yra šiek tiek šviesos.

Ne.

Kūdikio kambarys turi būti tamsus. Aš turiu omenyje anglies kasyklą tamsią naktį be mėnulio. Jei reikia, užklijuokite šiukšlių maišus virš langų arba uždenkite juos dvigubomis tamsiomis paklodėmis.

Naujagimiai ir kūdikiai nebijo tamsos. Tačiau jie reaguoja į šviesą. Šviesa sako jų smegenims, kad atėjo laikas aktyvumui ir budrumui, o smegenys atitinkamai išskiria hormonus, liepiančius busti, todėl reikia, kad kūdikių miegojimo vieta būtų labai tamsi per nakties ir pietų miegelius.

Kita dienos miegelio (ir nakties, nors ir ne taip dažnai) priežastis yra triukšmas. Nesvarbu, ar kurjeris skambina į durų skambutį, šuo suloja kažkur ar nukrenta ant grindų koks mažmožis, kūdikiui praleidžiančiam daugiau laiko lengvesniame miege, triukšmas jį lengvai pažadins, todėl balto triukšmo aparatas yra puikus pagalbininkas, norint sušvelninti netikėto garso pasekmes.

„Palaukite, ar tai nėra blogas miego įprotis“, – paklausite Jūs. Na, tam tikra prasme taip, yra, bet čia nereikia jokio Jūsų įsikišimo, t. y. supimo, maitinimo ar buvimo šalia. Jis tiesiog yra ir gali būti įjungtas tol, kol kūdikis miega, todėl tai nėra blogo miego įprotis, kurio turime vengti.

Miego rutina taip pat yra esminė sudedamoji dalis norint, kad Jūsų vaikas gerai miegotų. Stenkitės, kad rutina būtų maždaug 4 ar 5 žingsnių ir niekada neužbaikite jos maitinimu. Priešingu atveju rizikuojate, kad kūdikis užmigs prie krūties ar buteliuko, ir tai sukurs baimės „asociaciją“ prabudus apie kurią kalbėjome anksčiau.

Taigi stenkitės, kad maitinimas būtų rutinos pradžioje, o pabaigoje suplanuokite lopšines ar pasakos skaitymą, tuomet persirengimas pižama ir į lovytę. Visas procesas turėtų trukti apie 20–30 minučių, o kūdikis turėtų būti guldomas į savo lovelę nemiegantis..

Jei pastebėjote, kad kūdikis susinervina prieš miegą, greičiausiai per ilgai laukėte. Keturių mėnesių amžiaus kūdikiai tarp miegelių turėtų budrauti tik apie dvi valandas, o eiti miegoti vakare nuo 19 iki 20 val.

Vėliau, augant Jūsų mažyliui, įvyks regresijos, tikros regresijos. Kelionės, ligos, dantų dygimas, visi šie dalykai gali sukelti Jūsų mažyliui kelias blogas naktis iš eilės. Bet kai kalbama apie keturių mėnesių „progresą“, džiaugiuosi galėdama pranešti, kad tai yra vienkartinis dalykas. Kai tai išgyvensite, Jūsų kūdikis oficialiai persikels į miego ciklą, kurį turės visą likusį gyvenimą. Keturios šlovingos miego fazės, kartojamos kelis kartus per naktį.

Taigi galėdami išmokyti juos įgūdžių, reikalingų norint sujungti tuos miego ciklus, savarankiškai, be ”užmigimo skanukų”: čiulptuko, maitinimo, supimo, Jūs jiems suteiksite dovaną, kuria jie džiaugsis likusį jų jauną gyvenimą.

Be abejo, kai kurie vaikai lengvai išmoks užmigti savarankiškai, o kitiems seksis gerokai sunkiau. Jei Jūs patenkate į pirmąją kategoriją, laikykite save sėkmingais tėvais ir pasidžiaukite savo sėkme.

Tiems iš Jūsų, kurie likote antroje stovykloje, esu laiminga galėdama padėti. Labai dažnai, dirbdama su klientais, girdžiu: „Negaliu patikėti, kad taip lengvai mums pavyko išspręsti miego problemas, aš pati, be Jūsų pagalbos, jau buvau nuleidusi rankas!“ Taigi, jei vis dar svarstote ar Jums reikalinga pagalba, pats laikas su manimi susisiekti. Siūlau nemokamą 15 minučių pokalbį telefonu, kad galėčiau sužinoti daugiau apie Jūsų situaciją. Rezervuokite skambutį dabar ir mes galėsime judėti pirmyn, kai tik būsite pasiruošę, kad Jūsų mažasis miegotų per naktį!