Išmokykite savo vaikutį miegoti, iki kol grįšite į darbą

Sigita Žilinskienė
2020-09-14

Miego filosofija

„Sleep Sense ™“ miego metodas buvo sukurtas remiantis tvirtu įsitikinimu, kad sveiki miego įpročiai padeda vaikams augti sveikiems. Gerai pailsėjęs vaikas yra smalsus, energingas, laimingas, žaismingas ir nori mokytis.

Skaityti toliau

Grįžimas į darbą po vaiko auginimo atostogų kone kiekvienai mamai yra didžiulis stresas. Ir tai ne tik dėl to, kad savo mažulį reiks palikti visai dienai, bet ir baimė, kaip susitvarkysite su darbu po nemažos pertraukos.

Pastarąjį stresą dar labiau didina neišsimiegojimas naktimis. Kaskart eidamos miegoti viliatės, kad gal ši naktis bus geresnė, ir, deja, ji būna tokia pat: su ilgais vakarais ir diskusijomis prieš miegą, bei atsibudimu naktimis, kviečiant pagulėti arba atitipenimu į tėvų lovą.

Gera žinia ta, kad iš to išaugama antrais, penktais ar septintais gyvenimo metais. Ir jei manote, kad vargu ar tiek galite sau leisti laukti, nes Jūsų gyvenimas žlunga, santykiai su vyru šąla, o kolegos darbe Jus laiko niurzga, laikas kažko imtis.

Vaikučių, kurių amžius maždaug nuo 2 metų, dažniausia pagrindinė užmigimo yda yra tėvai. Jie taip įpranta prie Jūsų, jog nebeįsivaizduoja kito užmigimo būdo, tik su Jumis ar pas Jus. Ką daryti? Pirmiausia- patiems tėvams reikia prisipažinti, kad atėjo laikas nutraukti šią bambagyslę ir pagaliau visiems gerai išsimiegoti.

Taigi, keli patarimai, kas galėtų Jums padėti:

  1. Kalbėkitės su savo vaikučiu apie miegą ir jo svarbą organizmui ir, kad labai svarbu visiems šeimoje miegoti savo lovose.
  2. Jei dar neturite pasiruošimo miegui rutinos, pats laikas ją susikurti. Įtraukite į kūrybinį procesą ir savo mažylį, lai jis dalyvauja pasiruošimo miegui rutinos žingsnių kūrime. Leiskite jam rinktis kokią pižamą dėvės ar kokią knygutę skaitysite šį vakarą. Svarbu pasirinkimą apriboti: leiskite rinktis ne daugiau kaip iš dviejų variantų. Miego rutina turėtų trukti apie 40 minučių ir visada būti tokia pati.
  3. Nesileiskite į diskusijas, dienos įvykių aptarimus ar kitus pašnekesius, kurie bus sugalvojami tik tam, kad gulimosi į lovą laikas būtų atidėtas.
  4. Guldykite vaikutį miegoti tarp 19-20 val., neleiskite naktinėti. Pervargusius vaikučius, netgi tuos, kurie nerodo jokių nuovargio ženklų, sunku užmigdyti, taip pat jie dažniau keliasi naktimis. Vaikučiui reikia pakankamai miego, kad jis atsibustų pailsėjęs, laimingas ir pasiruošęs naujos dienos iššūkiams ir pažinimams.
  5. Jei kambaryje reikalinga naktinė lemputė, lai ji skleidžia oranžinę arba raudoną švieselę, kad organizmas gamintų miego hormoną melatoniną.
  6. Pasirūpinkite, kad kambaryje būtų vandens ir vaikutis neatrastų dar vieno preteksto pas jus atkulniuoti.
  7. Svarbu ir tai, jog vaikučiai iki 3 metų amžiaus turėtų miegoti lovytėje ir tik po trečiojo gimtadienio rekomenduojama ją pakeisti į lovytę paaugliui. Taip išvengsite naktinių atitipenimų pas Jus į lovą, o ir pačiam vaikučiui miegoti lovytėje yra saugiau nei šmirinėti vienam naktį po namus. Žinoma, yra vaikučių, sugebančių išlipti iš lovyčių. Jei Jūsų mažyliui tai pavyksta, yra pirkti papildomų apsaugų ant lovytės, kad apsaugotų mažuosius nuo tokių “žygių”.

Ir jei viską išbandėte, o naktiniai atsibudimai ir ilgi užmigimai vakarais liko, parašykite man, ir mes kartu išmokysime Jūsų vaikutį užmigti ir miegoti su unikalia, pasauline miego programa “Sleep Sense”.