Kaip pakeisti du pietų miegelius į vieną?

Sigita Žilinskienė
2020-09-26

Miego filosofija

„Sleep Sense ™“ miego metodas buvo sukurtas remiantis tvirtu įsitikinimu, kad sveiki miego įpročiai padeda vaikams augti sveikiems. Gerai pailsėjęs vaikas yra smalsus, energingas, laimingas, žaismingas ir nori mokytis.

Skaityti toliau

Viena smagiausių transformacijų, kurias galima patirti su savo mažuoju, yra dviejų trumpų pietų miegelių pakeitimas į vieną ilgą. Manau nei viena mama nesiginčys, kad nuostabu turėti laisvo laiko dienos viduryje.

Ir tai puiku dėl kelių priežasčių. Pirma, tai labai palengvina dienos planavimą, nes nebereikia būti kažkur arti, kad spėtum grįžti namo laiku ir paguldyti vaikutį pietų miegelio į lovytę. Staiga visą rytą galima daryti ką panorėjus.

Antra, dviejų ar trijų valandų pertrauka dienos viduryje yra kažkas tokio. Per tą laiką galima padaryti labai daug, arba tiesiog atsipūsti, jei to reikia.

Tai nereiškia, kad aš rekomenduoju mažinti vaikučio miego trukmę. Jam augant, miego poreikis dienos metu natūraliai tampa retesnis. Jis gali ilgiau išbūti budrus ir nepavargti, lyginant su naujagimiu. Tačiau kaip žinoti, kad atėjo laikas šiai pietų miegelių transformacijai, ir kaip tai padaryti?

Taigi nuo pradžių. Kaip žinoti, kad vaikutis pasiruošęs vienam pietų miegeliui?

Jei pastebėjote, kad Jūsų vaikučiui puikiai sekasi užmigti pirmoje dienos pusėje, tačiau paguldžius popietiniam miegeliui jis tampa nervingas, arba žaidžia lovytėje apie valandą kol užmiega, tai ženklas ir gana reikšmingas, kad atėjo laikas.

Jeigu jūsų vaikutis elgiasi nepastoviai – kartais priešinasi popietiniam miegeliui, o kartais užmiega vos paguldytas – tai visai normalu.

Man patinka ši taisyklė: jei vaikutis kovoja su popietiniu miegeliu keturis ar penkis kartus per savaitę, greičiausiai atėjo tinkamas laikas šiai pietų miegelių transformacijai. Vaikučio vystymosi etapai gali sukelti tam tikrų elgesio nepastovumų, dėl kurių galite pamanyti, jog Jūsų mažylis jau pasirengęs, nors iš tiesų taip dar nebus. Todėl norėdami būti visiškai tikri, sekite savo vaikučio pietų miegelius mažiausiai dvi savaites.

Priežastis, dėl ko svarbu įsitikinti ir nesuklysti, yra tokia: kai tik pradedate šį procesą, svarbu negrįžti atgal. Jeigu pradėsite naikinti vieną pietų miegelį ir tada pastebėsite, kad Jūsų vaikutis stipriai priešinasi pokyčiams, tai sukels sumaištį ir apsunkins situaciją.

Taigi, kai jau esate tikrai įsitikinę, kad atėjo tinkamas laikas, kaip tai teisingai padaryti?

Žinoma, mes negalime tiesiog per naktį pakeisti įprasto tvarkaraščio. Tačiau esu tikra, kad kiekvieno mažylio mama gali nujausti, ar lengvas jos mažyliui bus šis perėjimo procesas.

Mano patarimas yra: pavėlinti pirmąjį pietų miegelį kas tris dienas po pusvalandį, kol pietų miegelis priartės prie 12:30. Tai yra sunkus perėjimas Jūsų mažyliui, todėl nesijaudinkite, jei šis procesas užtruks 4–6 savaites, kol visiškai susireguliuos.

Kol vyks miego permainos, Jūsų mažylis gali jaustis mieguistas tomis valandomis, kuriomis įprastai miegodavo antrą miegelį. Todėl tuo metu venkite pasivažinėti automobiliu ar vežimėliu. Vaisiai arba vaisių sultys gali suteikti pakankamai cukraus Jūsų mažyliui, kad šis nesijaustų toks mieguistas, todėl savo šaldytuve turėkite vaikučio mėgstamų užkandžių.

Bus momentas, kai reikės kažkaip užpildyti miegelio spragą po pietų, kadangi susidarys per didelis laiko tarpas iki įprasto naktinio gulimosi laiko. Tam puikiai tiks greitas nusnūdimas vežimėlyje arba automobilio kėdutėje. Jis leis vaikučiui nepervargti, bet kartu ir nebus ilgas ir gilus pietų miegelis, kuris neigiamai paveiktų užmigimą nakčiai. Taip pat Jums gali tekti ruoštis naktiniam miegeliui anksčiau nei buvote įpratę, kol naujas pietų miegelio grafikas visiškai susireguliuos. 

Kai vaikutis susitaikys su vienu pietų miegeliu, galite pastebėti, kad miegelio trukmė nenuosekli. Tai visiškai normalu, nes reikia laiko, kol vaikučio kūnelis išmoksta turėtą dienos miego kiekį sudėti į vieną pietų miegelį.

Ir, kai Jūsų širdis susitaikys su tuo, kad Jūsų vaikutis taip greitai auga, galėsite pasidžiaugti šiek tiek ilgesne laisva popiete ir lankstesniu dienos grafiku.