fbpx

Kaip susitvarkyti su miego regresais

Sigita Žilinskienė
2021-07-27

Miego filosofija

„Sleep Sense ™“ miego metodas buvo sukurtas remiantis tvirtu įsitikinimu, kad sveiki miego įpročiai padeda vaikams augti sveikiems. Gerai pailsėjęs vaikas yra smalsus, energingas, laimingas, žaismingas ir nori mokytis.

Skaityti toliau

Jūsų kūdikis, keletą mėnesių gerai ir nerūpestingai miegojęs, pradeda kelti protestus, pabunda kelis kartus per naktį ir visiškai nenori miegoti. Jus pradeda kamuoti klausimai: kas čia vyksta? Ką aš darau ne taip? Ar tai jau yra mano vaiko ir mano pačios gero miego pabaiga? Ar tai truks ilgai? Jei mums pavyks su tuo susitvarkyti, ar tai pasikartos? Jei tokia padėtis Jums gerai pažįstama, vadinasi Jūsų kūdikis susidūrė su miego regresu. Tačiau labai pergyventi nereikia, miego regresai yra įprastas ir normalus dalykas: visi kūdikiai juos išgyvena. Žinoma, yra tėvų, kuriems pasisekė ir kurių vaikučiai pergyvena šiuos regresus be pastebimų problemų ar nesėkmių, tačiau dauguma susiduria su visais neigiamais regreso požymiais. Tuo metu tėvai nežino ką daryti ir ko griebtis.

Kas tai yra miego regresas?

Per pirmuosius 2 gyvenimo metus kūdikiai išgyvena kelis laikotarpius, kurių metu jie patiria protinio ir fiziologinio vystymosi šuolius. Tai gali pakeisti nusistovėjusius miego įpročius. Vaikutis pradeda protestuoti prieš miegą, trumpiau miega ir dažniau pabunda naktį.

Gal tai ir skamba bauginančiai, bet turite atminti, kad miego regresas yra ženklas, rodantis, jog Jūsų kūdikio vystymasis yra teisingas. Ir nors miegui šie procesai gali pakenkti, tačiau yra ir gera žinia – Jūsų kūdikis auga, mokosi naujų dalykų, dėl ko galima tik džiaugtis!

Pagrindinis požymis, rodantis, kad Jūsų mažylis išgyvena miego regresą, yra tai, kad jo miegas pradeda blogėti. Naktimis miegojęs ir miegojęs tikrai pagirtinai, staiga jis pradeda protestuoti prieš miegą ir pabusti naktimis.

Kiti miego regreso požymiai gali būti:

  • Lengvai pabunda;
  • Protestuoja prieš pietų miegelį ar naktinį miegą;
  • Pervargsta dėl blogų pietų miegelių;
  • Dažnai pabunda naktį;
  • Pietų miegeliai sutrumpėja;
  • Kūdikis nervingas, dirglus;
  • Po pabudimo pats nesugeba savarankiškai greitai užmigti.

Dauguma kūdikių ir mažylių susiduria su įvairiais miego regresais. Pirmas rimtesnis regresas, su kuriuo dažniausiai susiduria tėvai, yra  miego regresas (teisingiau būtų vadinti progresu) 4 mėnesių kūdikiui, po to seka dar vienas regresas kažkur tarp 8–10 mėnesių, trečias – apie 12 mėnesių, ketvirtas yra 18 mėnesių ir tarsi nepakaktų keturių regresų, penktasis paprastai pasireiškia sulaukus dvejų metukų.

Reikia žinoti, kad ne visi kūdikiai susidurs su miego regresu būtent nurodytame amžiuje. Todėl atminkite, kad jei kūdikis yra maždaug nurodyto amžiaus, gerai miegojo ir staiga keletą savaičių pradėjo rodyti kai kuriuos iš šių požymių, galima manyti, kad jis patyrė miego regresą arba kitaip – savo vystymosi progresą.

Ne visi miego regresai trunka vienodą laiko tarpą, tai priklauso nuo Jūsų mažylio amžiaus ir vystymosi. Gera žinia yra ta, kad dauguma šių regresų trunka tik kelias savaites, tačiau kai kurie gali trukti net nuo 4-6 savaičių, todėl būkite kantrūs ir per šį laikotarpį neprikurkite blogų miego įpročių, kurie pasiliks ilgesniam laikui, nei pats miego regresas. 

Taigi, kas būdinga kiekvienam regresui:

4 mėn. regresas

Tai miego progresavimas, nes šiame amžiuje Jūsų kūdikio miegas tampa vis panašesnis į suaugusiųjų. Nuo 4 mėnesių Jūsų kūdikis atsisveikina su savo kūdikiškais miego įpročiais ir miega labiau kaip suaugęs žmogus. Tėvams tai reiškia dažną naktinį pabudimą su dideliu triukšmu ir suprastėjusį miegą. Kodėl 4 mėnesių regresija yra kitokia nei likusios? Tai yra negrįžtamas Jūsų kūdikio miego pokytis, kuris greičiausiai neišnyks, kol vaikutis neišmoks savarankiškai nusiraminti ir užmigti. Jei jums reikia pagalbos susitvarkyti su šio miego regreso padarytais pokyčiais Jūsų mažylio miegelyje, susisiekite su manimi miegopasaka@gmail.com. Aš norėčiau padėti Jums įveikti šią kliūtį!

8–10 mėn. regresija

Šią regresiją dažnai lemia visi vystymosi etapai, kuriuos Jūsų kūdikis išgyvena. Jis išmoksta šliaužioti, atsistoti ir atranda savo balsą. Jūsų kūdikis kaip darbštuolė bitutė, kitaip sakant, jis nori pabusti naktį, kad praktikuotųsi savo naujai įgytus įgūdžius. Šiame etape taip pat aktyviai vystosi smegenys bei Jūsų kūdikis kaip pašėlęs mokosi kalbos!

12 mėn. regresija

Ši regresija nėra tokia aktuali ar daranti didžiulę įtaką kaip kitos regresijos. Ji labiau susijusi su pietų miegelių transformacija. Greičiausiai pastebėsite, kad Jūsų kūdikis staiga ima atsisakyti antro pietų miego ir bando išsiversti vos su vienu miegu. Daugybė tėvų mano, kad tai yra įprastas miego perėjimas, ir kad tai reiškia, jog jų mažylis yra pasirengęs tik vienam pietų miegui per dieną. Kai kuriems kūdikiams taip gali ir būti. Tačiau aš raginu tėvus palaukti mažiausiai 2 savaites, prieš pereinant prie vieno pietų miego: gali būti, kad tai tik laikina regresija, o Jūsų vaikutis dar nėra visiškai pasirengęs pereiti prie vieno pietų miego. Paskubėję galite susidurti su sudėtingesniu laikotarpiu, kuomet vaikutis visuomet bus pervargęs, o tai labai stipriai atsilieps nakties miegeliui.

18 mėn. regresija

Tai yra pati sunkiausia regresija! Taip yra todėl, kad dabar Jūsų vaikas oficialiai yra mažylis! Jis vaikšto, kalba (na, bent jau bando), greičiausiai labiau protestuoja ir net sugeba supykti ir tai pademonstruoti. Ši regresija susijusi su nauju Jūsų mažylio atradimu – nepriklausomybe. Jis mokosi, kad gali turėti nuomonę apie daiktus, o jei viskas klostosi ne taip, kaip jis nori – gali išreikšti nepasitenkinimą. Čia taip pat atsiranda atsiskyrimo nerimas: Jūsų vaikas gali būti išties sunerimęs, kai miego metu arba prieš miegą išeisite iš kambario. Galiausiai dantų dygimas gali būti svarbus faktorius – mažyliams šiuo metu dažnai pradeda dygti krūminiai dantys.

2 metų regresija

Ši miego regresija gali kilti dėl įvairių priežasčių. Jūsų 2 metų vaiko budrumo laikas ilgėja, tačiau kol jis susireguliuos, gali sutrikti miegas. Antraisiais metais būna kalbos sprogimas. Jūsų 2 metų vaikas, tikėtina, taip pat išgyvena keletą didelių gyvenimo permainų, pavyzdžiui, puoduko treniruotes ar perėjimą prie paauglio lovytės, o gal net susidūrimą su nauju broliuku ar sese! Maždaug 2 metų amžiaus daugelis mažylių pradeda sapnuoti tikrus košmarus (ar net naktinius siaubus). Visa tai gali sukelti labai realų ir labai varginantį miego regresą.

Kaip Išgyventi miego regresą? 

  • Pirmiausia giliai įkvėpkite ir supraskite, kad tai netruks amžinai. Išskyrus 4 mėnesių regresiją, visos kitos regresijos turėtų praeiti per ateinančias kelias savaites, todėl laikykitės!
  • Pabandykite ugdyti gerus miego įpročius iki tol, kol sulauksite šių regresų.
  • Laikykitės dienos-miego grafiko: nors miego regresijos metu, tikiu, tai padaryti būna labai sunku, pabandykite neatsilikti nuo įprasto grafiko, nes taip bus daug lengviau prie jo grįžti, kai pasibaigs regresija.
  • Stenkitės išlikti nuoseklūs, tačiau jei Jūsų kūdikiui šiuo metu reikia daugiau dėmesio iš Jūsų, viskas gerai, jei jam suteiksite daugiau komforto. Tiesiog būkite atsargūs, kad nepradėtumėte jo supti ir nešioti, kad užmigtų, ar daryti tai, kas visiškai skiriasi nuo to, ką darėte iki šiol.
  • Dienos metu duokite jam daugiau meilės ir glamonių. Stenkitės išlikti ramūs, jei Jūsų kūdikis tikrai nusiminęs ir suirzęs, nuraminkite jį.
  • Dieną suteikite jam daug galimybių judėti, būti aktyviam ir dirbti su savo naujais fiziniais įgūdžiais.
  • Jei jis ką tik išmoko stovėti, dienos metu padėkite jam išmokti atsisėsti ir atsigulti iš stovimos padėties. Praktikuokite tai 3-5 kartus per dieną po 2-3 minutes, kol įsisavins įgūdžius atsisėsti ir atsigulti.
  • Kartais miegelį reikia paankstinti ar pavėlinti 30 minučių, atsižvelgiant į tai, kokią regresiją išgyvena Jūsų kūdikis.

Kūdikio miegelis nėra paprastas ir lengvas procesas, o gyvenant be aiškios tvarkos, susidūrimas su regresijomis gali įvesti dar daugiau sumaišties. Laikydamiesi dienos grafiko ir anksti pradėję mokyti gerų miego įpročių, Jūs tikrai lengvai galėsite atpažinti, kai Jūsų kūdikis patirs kažką panašaus į miego regresą.

Man labai patinka šviesti šeimas apie mažylių miegą ir parodyti jiems teisingą kelią su sveikesniais miego įpročiais. Jei išbandėte viską, kad Jūsų kūdikis galėtų gerai išsimiegoti, ir manote, kad Jums reikia šiek tiek papildomų patarimų ar pagalbos, leiskite man Jums padėti!

Susisiekite su manimi el paštu: miegopasaka@gmail.com arba užsiregistruokite pažintiniam skambučiui ir pakalbėsime, kaip galėčiau Jums padėti išmokyti vaikutį savarankiško užmigimo ir miegojimo, ir kaip kuo lengviau išgyventi visus miego regresus: https://calendly.com/miegopasaka/15min