fbpx

Laiko persukimas, kai vaikas lanko darželį

Sigita Žilinskienė
2022-03-13

Miego filosofija

„Sleep Sense ™“ miego metodas buvo sukurtas remiantis tvirtu įsitikinimu, kad sveiki miego įpročiai padeda vaikams augti sveikiems. Gerai pailsėjęs vaikas yra smalsus, energingas, laimingas, žaismingas ir nori mokytis.

Skaityti toliau

Artėjant laiko persukimui mes planuojame, kaip reikės “pasukti” ir vaikučio miego grafiką. Tokiais atvejais, kaip ir dauguma miego specialistų, rekomenduoju grafiką keisti palaipsniui, pradedant slinkti miegelio laiką likus porai savaičių iki numatyto persukimo, arba gyventi taip kaip gyvenote ir pokyčius daryti jau po laiko persukimo. Jeigu miegelio laikas tik truputį pasislenka kas kelias dienas, vaikučiai lengviau prisitaiko prie naujo grafiko.

Tačiau kai kalba eina apie vaikus, lankančius darželį, mokyklą, ar dėl kitų priežasčių turinčius grafiką, kuris negali būti koreguojamas iš anksto, laipsniškas dienotvarkės pakeitimas netinka.

Taigi, čia keletas patarimų, kad vaikučiai kuo greičiau ir lengviau prisitaikytų prie pasukto laiko. 

Kuo daugiau būkite lauke

Saulė ir fizinis aktyvumas yra du didžiausi gero nakties miego pagalbininkai. Akivaizdu, kad fizinis aktyvumas padeda išnaudoti vaiko turimą energijos perteklių, paruošia kūną nakties miegui, tačiau saulė irgi turi labai įdomų vaidmenį šiame procese.

Mėlyno atspalvio šviesa, gauta dienos metu, padeda vakare gamintis melatoninui, kuris, kalbant apie miegą, yra kaip magiškas eliksyras. Šviesa taip pat padeda sureguliuoti mūsų vidinius laikrodžius, kurie atsakingi už kortizolio gamybą dienos metu – kad būtume budrūs ir energingi, o sutemus – melatonino, kad būtų lengviau užmigti. Saulė, nors ir atrodo balta, yra vienas didžiausių mėlyno atspalvio šviesos šaltinių.

Taigi, kuo daugiau saulės šviesos Jūsų mažasis gaus dienos metu, tuo lengviau jam/jai bus užmigti pirmąjį vakarą po laiko persukimo.

Palaipsniui keiskite naktinio migdymo laiką 

Nors Jūsų vaikučiui ryte gali tekti keltis tuo pačiu metu, Jūs galite palaipsniui keisti vakarinio migdymo laiką. Jeigu artėjant laiko persukimui kas 2 ar 3 dienas paslinksite pasiruošimo miegui laiką po 15 minučių, gerokai sumažinsite laiko persukimo įtaką vaikučio dienotvarkei, palyginus su staigiu vienos valandos pasukimu. Pasiruošimo miegui rutiną reikia paankstinti arba pavėlinti 15 minučių, priklausomai į kurią pusę bus sukamas laikas. Turėkite omenyje, kad pervargimas yra didžiausias gero miego priešas, todėl jokiu būdu neleiskite vaikučiams laiko persukimo išvakarėse “naktinėti” valanda ilgiau, net jei laikrodis bus sukamas į priekį. Visus pokyčius organizuokite taip, kad miego geriau jau būtų daugiau. Net jeigu ryte vaikučiai atsibus truputį anksčiau, tai daug geriau, nei per ilgai būdrauti iš vakaro ir pervargti.

Rutina, rutina, rutina

Turbūt jau šimtą kartų minėjau – miego rutina, kurią sukūrėte savo vaikui, yra vienas svarbiausių ir efektyviausių gero miego elementų. Jos atliekama funkcija daug didesnė, nei aprengti vaikutį pižama ir išvalyti dantukus. Kai rutina yra kartojama ta pačia tvarka kiekvieną vakarą, pirmasis jos žingsnis praneša vaiko smegenims, kad artėja laikas miegoti. Tuo metu sustabdoma kortizolio gamyba ir išlaisvinamas melatoninas, taigi, kai Jūsų vaikutis padeda galvą ant pagalvės, jis jau būna pasiruošęs puikiam nakties miegui.

Atsispirkite pagundai keisti įprastą rutiną tam, kad prisiderintumėte prie pasukto laiko. Suplanuokite vakarą taip, kad miegui galėtumėte ruoštis kaip įprasta. O jeigu dėl laiko persukimo reikalingi kažkokie dienotvarkės pokyčiai, atlikite juos kitu dienos metu ir nekeiskite pasiruošimo miegui rutinos.

Būkite nuoseklūs

Idealiu atveju Jūsų mažylis be jokių rūpesčių prisitaikys prie naujo laiko, tačiau taip pat tikėtina, jog jam prireiks maždaug savaitės, kad viskas stotų į savo vietas. Būkite kantrūs, pasinaudokite patarimais ir nekeiskite įprastų miego taisyklių. Vaikutis daug geriau prisitaikys, jeigu nebus jokių kitų pokyčių, susijusių su pasiruošimu miegu ar miego įpročiais.

 

Jei turite problemų su savo vaikučio miegeliais, susisiekite su manimi, ir aš Jums padėsiu! Nemokamam pažintiniam skambučiui galite registruotis ČIA